Pinterest voor recruitment

Door: Vos 31-1-2017

Categorieën
:
Algemeen,

Wat is Pinterest en wat kun je ermee

Marketing & SEO

Pinterest is alweer-een-nieuw-social-medium . Pur sang is het plaatjes op je eigen prikbord pagina plaatsen, die van andere leuk vinden en andermans plaatjes op jouw prikbord overnemen. Maar met deze uitleg doe ik Pinterest toch iets tekort.

Pinterest wordt op dit moment een superhype genoemd. In de VS is het hot en ook in Nederland maakt het een groei door. Vooral nu Pinterest haar deuren open heeft gegooid. Waar je eerst alleen op uitnodiging kon aanmelden, kun je sinds kort gewoon een account aanmaken en connecten met je Twitter of LinkedIn profiel voor een automatische doorplaatsing van je pins.

Wat is Pinterest en wat kun je ermee
Het is een groot Moodboard waarmee je op visueel niveau interesses met elkaar kunnen delen. Je kunt je eigen boards aanmakem, die je een categorie naam geeft, zoals; Art, Fashion, Travel, Gadgets. Vervolgens kun je op deze boards afbeeldingen plaatsen (pinnen), die in deze categorie vallen. Pins kun je plaatsen door een afbeelding te uploaden of door een webpagina in te tikken waar de afbeelding geplaatst is en vervolgens pinnen op je board.

Met Pinterest kun je dus de buitenwereld laten zien wat er speelt in jouw leven en waar je interesse in hebt. Je kunt je leven als het ware als een visueel CV tentoonstellen. Waar Facebook zich meer profileert als een persoonlijk platform en waar LinkedIn als zakelijk platform fungeert, kan Pinterest voor beide aspecten bruikbaar zijn.

Marketing & SEO
Marketeers wrijven de handen tegen elkaar met de komst van Pinterest. Een nieuwe manier om commercie te voeren zonder dat het commercieel overkomt. Bedrijven als Groupon, Peugeot, Arke en Kotex zetten Pinterest op een creatieve manier in om doelgroepen aan te trekken en klantbinding te creëren. Zo wordt het gebruikt voor productpromotie, marktonderzoeken, tonen van brochures en het genereren van traffic. MarketingMonday.nl laat weten dat op dit moment Pinterest 3,6% van het verwijzende verkeer op sociale netwerken generereert en dat dit meer is dan LinkedIn, Google+ en Youtube bij elkaar.

Recruitment en Pinterest
Ook voor Recruiters is Pinterest een interessant social medium. Niet voor het presenteren van producten, maar presenteren van vacatures. Bekijk bijvoorbeeld de vacature voor Accountmanager Marketing Software op Pinterest. Werkzoekenden moeten nu vaak door ellenlange vacatureteksten lezen, waarbij het beeld/impressie van de functie en het bedrijf toch lastig gecreëerd kan worden. Of je moet een tekstschrijver aannemen, zoals www.voortekst.nl, die de functie en de organisatie via tekst laat leven. Wil je het nog sexier maken, dan kun je ook je video over de vacature, het bedrijf of de recruiter op je board plaatsen. Ook kun je als recruiter met keywords op zoek gaan naar kandidaten voor vacatures. Men plaatst, net zoals bij Twitter, een korte bio op hun profiel. Hier kan in gezocht worden, maar ook in titels van boards en pins.

Reacties

Door: custom 17-9-2018 15:22
Onderwerp:
Indian http://metropoliscomix.com/ tablets for women .